lördag 27 mars 2010

Framträdanden

Stockholm är tunnelbanetiden på väg till och från jobbet, är jag ståendes framför stekbordet på jobbet, kvällarna vid skrivbordet med fingrarna över tangentbordet och tusen deadlines. Är dikterna i diktsamlingen, telefonsamtalen från folk som ber mig komma ut och dricka öl, besvikelsen i deras röster när jag säger att jag inte kan, inte orkar, inte har tid. Är tröttheten som de suddiga bokstäverna i dikterna jag skriver efter tunga arbetsdagar. En längtan efter att bara få komma hem från jobbet och inte ha en enda sak planerad. Orka skriva om någonting annat än det som befinner sig i min direkta omgivning, kunna släppa taget och hinna något kännas lite mer.

På tisdag går boken till tryck. Då ska jag åka och försöka sluta fred med Göteborg.

En liten turné i samband med boklanseringen börjar ta form. Men jag behöver er hjälp med att fylla på med fler datum. Speciellt under maj och under v 16 i Skåne. Någon?

  • 28e mars, Vi är här nu, med Stormen, Sandviken, Folkets hus
  • 29e mars, med Stormen, ABF-huset 18.00, Stockholm
  • 10e april, Den svartlistade poeten, Bommersvik, Stockholm
  • 15e april, Transport Förbundsråd, Stockholm
  • 17e april, Röd grönt akademiskt forum, Uppsala
  • 22e april, ABF Skåne Årsmöte, Höör
  • 24e april, Feministisk Forum, ABF-huset, Stockholm
  • 24e april, Natt mot tillväxt, Orionteatern, Stockholm
  • 28e april, Åforsteatern, Åfors
  • 26e april, Boksläpp “Vårt sätt att leva tillsammans kommer förändras”, Stockholm
  • 30e april, Boksläpp "Kallskänken", Pustervik, Göteborg
  • 14e maj, Boksläpp "Kallskänken", Stockholm

Inga kommentarer: