söndag 16 september 2007

födelsedagen




syster kom med bilen i fredags, med ett par graders feber och ett bankkonto fyllt med skatteåterbäring

hon bjöd på den godagoda maten på restaurangen, och det finafina sällskapet

sen åkte vi hem och somnade tryggt i lägenheten som numera är min


igår var den finafina dagen

solen sken, festen var planerad och vi drog in till stan för att sätta skattepengarna i rullning

fem personer ringde och sjöng födelsedagssånger i varierande kvalitet, alla lika kärleksfullt


jag fick födelsedagsrabatt på topshop och köpte fint tyg på kviberg


inflyttnings-,utflyttnings och födelsedagsfesten blev lyckad

lite dålig uppslutning, men det blir väl så när man plötsligt förlorat halva bekantskapskretsen i en bodelning

och frågan är om vännerna hade tillräckligt med sociala skills för att hooka upp med varandra, de flesta kände högst en av de andra festdeltagarna

det var helt enkelt en otippad blandning av folk som kom


snittarna var kungliga och tårtan rosa

vid nio-tiden hittade jag en tusenlapp utanför porten och vid tre-tiden fick jag en puss som försökte vara en kyss
idag är jag trött
men ganska nöjd

Inga kommentarer: