torsdag 21 augusti 2008

Jenny is staying in Canada.

jag försöker skriva,
jag skriver
jag suddar
skriver
raderar
sparar
börjar om
försöker hitta en bra mening
känslan
den inre rösten
historien
berättelsen
orden
dricker ett glas vatten
letar efter något ätbart i skafferiet
ställer mig i vardagsrummet med ett äpple i handen
ser regnet falla över 11th street
kollar om posten kommit
lägger tillbaka äpplet
funderar på att köpa chips
pratar svenska på engelska
jag skriver
raderar
läser gamla ord
bläddrar igenom mina papper
loggar in på facebook
Courtney would rather be in Panama......
Per-Ola har en halvtimme kvar på jobbet
Lisa äter kavring och tänker på Karin
Jenny it trying to write
jag skriver
hittar en Riesen på mitt golv
funderar på att tvätta
ställer mig upp
sätter mig ner
lyfter datorn
sätter ner datorn
lyfter ett skrivblock
bläddrar
tittar inte på orden
tröttnar på orden
hittar ett bra ord
raderar det
somnar
skickar ett sms
bokar om en biljett
pratar engelska på svenska
loggar in på facebook
johan is no longer listed as singel
Tony känner sig som hulken
Lisa borde sova men funderar över tulpanskjolar
Jesper 26° C, 47% luftfuktighet...välkommen till Elanders Prepress avdelning.
Jenny is standing up, lying down, scratching her elbow, writing a book

4 kommentarer:

Marie.E. sa...

Yes!! to the title of this blog

Johan C. Svensson sa...

Att inte länger vara listad som singel är inte det samma som att vara tillsammans med någon.

Unknown sa...

Det är nog det svåraste som finns. Förutom att flyga kanske.

kallskänkan sa...

tack för upplysningen johan. det kan vara din nya statusrad : ) och erik, nej, flyga är enkelt, det får flyg mellan de flesta av världens hörn nu för tiden. hohoho