söndag 16 december 2007

Florence Valentin



jag är oinspirerad


i fredagskväll höjde jag nävarna för att slå ner en tjock punkare som i fyllan gjorde allt för att förstöra en snygg konsert

min syster tyckte inte att man skulle slåss och gick emellan


kanske var det tur, även om det hade känts befriande att få in en riktig käftsmäll
fast det är egentligen helt andra människor som förtjänar stryk

"Du måste bocka och ta i handen, ta skit från chefen eller få sparken.
Klara du med det, eller skulle du säga "nej!"?
Du skulle säga "Nej, aldrig nånsin mer, nej, inte på min planet!"
Du skulle säga "Nej!"om det här var den fria världen."

tyvärr är inte detta den fria världen och tar man inte skiten så får man sparken

på fredag blir jag arbetslös
men innan dess är det krig


gerillakrig



och sen ska jag vila i en helg i malmö
och besöka en gata i blekinge
och hoppas att chefen får en riktigt pissig jul med en massa mail att besvara
det unnar jag honom

1 kommentar:

Anonym sa...

men det blev en ganska fin konsert ändå! ibland måste jaarmo stå tillbaka och inte slå tillbaka