torsdag 28 februari 2008

Operation Iraqi Freedom

Följetången på temat kring att Irakkriget nu går in på sitt femte år. Här hittar ni de andra; Människan behöver hjälp, De namnlösa, Regn, Krigsvåren 2003


David,

Om de släpper fler bomber säg åt dem att det nog inte räcker med ett förlåt längre
Om det hittas fler massgravar och föräldralösa barn, hälsa dem då att jag nog inte är intresserad av att komma på nästa toppmöte, eller gå på nästa galamiddag tillsammans, hälsa dem då att jag inte tycker att det är klädsamt att ha en kavaljer med blodiga händer, att det faktiskt förstör min aptit en del
Om de rullar fram en pansarvagn till säg åt dem att jag inte kommer stå där vid flygplanet och le när de kommer hem igen, hälsa dem då att jag inte tänker göra mig besväret att posera framför kameran på nästa regeringsmöte
Om de skriver en bok till om att rättvisan har ett pris snälla be dem punga upp själva, ärligt talat; jag tror att de har mer råd och snälla du, fråga dem hur många människoliv aktieägarna kräver idag, jag bara undrar, jag bara undrar
Om de skickar ut en enda CIA-agent till be dem åka hem igen, snälla be dem sätta fast de verkliga bovarna snälla be dom att inte komma tillbaka
Om de skjuter en enda demonstrant till snälla säg åt dem att det är svårt att försvara sig mot david, snälla du, varna dom för människomassorna utanför nästa toppmöte, be dem bära hjälm snälla du, be dem att inte komma överhuvudtaget, för deras eget bästa
Om de på något vis inte vill ha med dig att göra, om de på något vis inte lyssnar, rentav bygger murar och reser stängsel omkring sig, snälla gå inte därifrån, snälla ring mig så kommer jag också (skriker vi tillräckligt högt ringer det i kristallglasen)

MKH /Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

tjoho va bra!