lördag 2 februari 2008

Den där känslan


usch, jag vet inte
eller vafan, jag vet
men ni vet hur det är;
riktigt säker kan man aldrig vara
vaknade i uddevalla i morse i en snöstorm
tåget var inställt men jag och syster hann göra en snögubbe/ET innan information nådde oss
när vi rullade in med bussen i göteborg sken solen
det var faktiskt någonsorts vår i luften
men iskallt

nu är lägenheten städad
snacksen köpta och
hejdåjagdrartillkanada-festen kan dra igång


men det är något
snöblandat solsken,
något värmande men iskallt
som vägrar ge efter


1 kommentar:

Anonym sa...

det är knappt att man ser den lilla snögubben. fin blev den ändå måste jag säga. och jag måste säga att jag avundas ditt sätt att sprida infon om tåginställning till sina medresenärer! och jag gillar mitt sätt att kommunicera med dig genom din blogg. känns väldigt 2008.