torsdag 27 mars 2008

11th street

Jag har den här texten, skriven på ett vykort som jag nog inte kommer skicka.
För jag måste lära mig att inte hålla fast vid saker jag sen kommer släppa taget om.
Men vykortet passar så bra, med texten "Read between the lines" och det är så, att även på andra sidan jorden behöver jag någon som behöver mig.
---------


Jag följer 11th street ner mot vattnet
Anstränger mig för att inte skicka fler sms över atlanten
Går långsamt längs nya gator

Tänker på någons hud mot min
Äventyret i en natt i december
Närmare än avståndet mellan världsdelar
Klarare än mail för att hålla fast vid dagar som kan förändra allt
En låt som är du i mina lurar
Riktningen att följa

På 4th street är du doften från en främling och
Ångrar jag någonting så är det att vi inte hade mer tid

Du är här
Inuti
Glöder