måndag 31 mars 2008

Enklare


tell me, about the days that we put between us
about the time that becomes distances
and the summer that will leave the winter behind us
--

berätta för mig, om dagarna som lägger sig mellan
om tiden som blir avstånd
och om sommaren som lägger vintern bakom oss

berätta för mig om dagarna som blev längre om nätterna
om en översvämmad stad och en iskall hand i min på väg över spåren vid grönsakstorget

berätta för mig om att lära sig leva med sig själv, eller bara lämna henne bakom sig och resa miljoner mil bort, berätta om en lite varmare vår

berätta för mig om minimilöner, om att behöva ha två jobb för att klara hyran
berätta för mig om att vara liten

berätta för mig om nätterna som blev längre med dagarna
om en tre-miljonersstad och en hand runt min axel på väg upp längs 4th street

berätta för mig om paniken i någons ögon i köket på 11th street, ett "I didn´t plan on this to happen" och kylan som tränger genom väggarna

berätta för mig om känslan i magen, värmen i bröstet i boulevard park, på bänken ovanför fotbollsplanen, en varm axel mot min

berätta för mig om att var här
om en sommar som tvekar
och människorna som lever sina liv
på det enda sätt vi vet är möjligt

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.