onsdag 16 april 2008

Kapitalismen

jag är så förbannat jävla trött på det här samhället
jag vill inte vara med mer

det skulle kunna vara så annorlunda
utan cheferna som utnyttjar sin makt
utan tempot som förstör oss
utan minimilöner som ser till att vi måste ha två jobb för att klara av att betala hyran

för pengarna jag och mina arbetskamrater tjänar ihop går i huvudsak (knappt alls faktiskt) inte till oss utan till Rob (owner of Deuce Restaurant) och det finns så många "Robs" där ute, men så få i förhållande till oss som ser till att de kan åka på lyxsemestrar till Mexico, köpa lyxvillan i West Vancouver och skicka sina odrägliga ungar i privatskolor

och det är ingen myt
för mer än hälften av mina arbetskamrater försöker få sina liv att gå ihop med barn, räkningar, tid, genom att jobba två jobb
och när Rob (efter att ha anställt mig på heltid) drar ner på mina timmar eftersom han tycker att han måste tjäna ännu mer pengar så inser jag att ja, jag behöver ett jobb till
att ja, det är samma skit världen över,
det går inte att fly ifrån

och att ja, jag hatar verkligen det är samhället

Inga kommentarer: