tisdag 15 april 2008

westernbyn

urg
jag vet inte
jag skulle verkligen behöva något som sveper bort mig
eller bara ett svar på smset jag skickade igår kväll

inatt drömde jag att jag och min tvillingsyster gick i westernbyn i småland, solen sken och killarna var snygga och hade humor

de har inte så mycket humor här,
eller kanadajenny har svårt att uttrycka sin humor här

jag saknar sverigejenny lite

och helene
och hanna
och sofia
och alla andra som det tog så långt tid att hitta
och så behöver jag att oläst sms i min telefon


-------------------

Jag tar mig från Lonsdale Quay över vattnet till andra sidan
Anstränger mig för att inte titta mot horisonten
Går längs raderna av skyskrapor i en 3-miljonerstad

Vaknar en morgon i april med minnet av dig
Innanför mitt bröst
Lysnar efter din röst
Lysnar efter minnet av en natt i december

Hämtar ett glas vatten och tänker på mentala avstånd och
Anledningen till att vi ibland når fram ändå

Du är en låt i min mp3-spelare och
I en nanosekund
Går du brevid mig längs 11th Street

Hör inte av mig genom dagar som kan förändra allt men vet att du
Är här och när jag kommer tillbaka
Reser jag inte igen

Inga kommentarer: