fredag 11 april 2008

Tram #7 to heaven


jag vill säga till dig
att jag minns morgonen i december
hur du sprang för att hinna med en vagn
men kom på dig själv med mitt “ eh, jaha, hejdå”
stannade i ett steg och frågade efter mitt nummer

och jag vill säga till dig
att jag tänker på dig
så många mil bort
men att du är här
att avstånden egentligen beror på att jag inte vill lura dig att tro att vi var menade för varandra, för jag tro inte på sånt
men att jag tror på känslan i bröstet på stationen den 10e februari
tror på timmarna vi gick hem genom min förort
nätterna utan vila
att jag känner dig här

jag vill säga till dig,
det jag är för liten för;
att jag inte vill att du ska vänta på mig
att jag vill att du ska vänta på mig

att du är någon annan stans i livet än jag
men om vi bara struntar i det
så kan vi vara för varandra,
något mer än
avstånden
emellan

Inga kommentarer: