lördag 9 maj 2009

Trummorna och musiken


Nu kan jag inte hålla mig längre,
nu outar jag lite grejer.

1. Bandet
Vi finns, vi skriver låtar, det är tonsatt poesi. Det kanske är sång. Det är Emelie som är kung över alla svartvita tangenter.


2. Sockenvägen goes acoustic.
Finsnickaren som jag bor med är inte bara bra på att bygga gitarrer utan också på att spela på dom. Speciellt bra låter det i badrummet. Bor man ändå ihop i en 1,5a så kan man lika bra göra musik tillsammans också.







3. Musikern.
Titta på den här killen. Han heter Isak, inte att missta med Isaac som är killen på toa. Idag berättade Isak för mig att han har gjort en låt av en av mina dikter, "Vi är här nu". Det tycker jag är fint. Jättefint. Vi ska såklart få höra den när den är färdig.





Oh yes

2 kommentarer:

soffan sa...

nähä gör du och ISAAC musik tillsammans!? alltså det kan ju bara bli mästerligt! ni är sjukt duktiga båda två! pepp pepp!

kallskänkan sa...

jodå, det är planen, hoppas bara att han är lika pepp som du och jag! :)