tisdag 16 oktober 2007

Rastlösheten

jag är rastlös
någonting spränger innifrån
en känsla som hela tiden ligger på gränsen till att ta över
som balanserar mellan skön värme och iskall panik
jag skruvar upp stereon på högsta för att ersätta den med någon annat
försöker skriva bort den men kan inte koncentrera mig, eller ens vara så ofokuserad att det inte spelar nån roll

jag tänker på min bror i canada, att det borde behövas kallskänkor och cafébiträden i andra länder också
jag tänker på min syster i malmö, att det borde behövas vänner i andra städer också
tänker på drömmen i natt där en resa jag hade planerat i år helt plötsligt var tvungen att ställas in eftersom jag inte hade sagt upp mig, inte packat och inte haft tid att köpa biljetter
i bakgrunden kunde man nästan höra styvsystrarna ropa "Askungen, Askungen!!"

imorgon ska jag lära mig fler språk, och planera att lämna det här landet

Inga kommentarer: