torsdag 18 oktober 2007

sex månader och två dagar















jag har väntat på dig i år
min kropp har burit tomrummen av din röst när den viskar mitt namn
burit din andhämtning och glödande blick som en brinnande eld inuti
burit en stor jävla längtan genom den här staden alldeles för länge nu
dina händer med sitt sjätte sinne vet bättre än jag platserna som saknats mig
svävar tyngdlöst utanpå, laddar mig med vita blixtar
dina kinder, självlysande, varma
trött vilande mot min överarm och jag hittar takten att slå i
tystnaden inuti

du kommer mot mig med en blick som skulle kunna läka krigsskador,
få kulorna att vända tillbaka
och du väcker mig med en mening tydligare än så;
jag är här nu, mitt tåg går om tre minuter, men när jag går tar jag din längtan med mig, älskling

Inga kommentarer: