söndag 28 oktober 2007

Äppelpannkakor

dagar som denna är det lätt att leva högt

när jag svängde runt krönet upp från backen i fredags lyste det i min lägenhet
dörren var upplåst och syster välkomnade mig hem med ett glädjeskutt

vi la pussel av våra minnen
och förbannade en värld som är så jävla olämpad för människan
alkoholen och skriken genom väggarna, "dödskallegänget" och kass skolpersonal som förklarar med meningen "men det är ert eget fel, ni säger emot för mycket", arbetslösheten och pengarna

men det klarnade
pusslet lite mer fullständigt

konserten på lördagen var kunglig
dansdansdans, sång och idag träningsvärk och heshet
efter jag vinkat av syster vid stationen ringde hon och sa att jag lurat henne på hennes extratimme idag
och hon fick sitta på centralen en timme och vänta på tåget
ajdå liksom
det som är bra är att hon gillar mig ändå
alltid liksom


finaste tjejen kom hit ikväll
äpplepannkakor, nybakade ostfrallor och planer för framtiden
terapi för rastlösheten

fin

och nu, närsom
ännu en gäst...

jag är så värd det här

3 kommentarer:

Anonym sa...

..ja det är du!
hoppas du dansar fint inatt också :)

Anonym sa...

såå värd! och, pannkakorna ÄR grymma!

Karin sa...

Att lägga pussel är vackert, även om bilden som kommer fram inte är det.