fredag 18 juli 2008

Dance Dance Dance



ja, meningen är ju att jag ska uppdatera här
men vi är osynkade; klockan börjar närma sig morgon här och jag har fortfarande inte hunnit sova
samtidigt är det ju på väg att bli eftermiddag i sverige och ni undrar kanske vad jag håller på med?

jo, på måndagar är jag ledig
på tisdagar dansar jag med popkidsen på Astoria
på onsdagar jobbar jag
på torsdagar sticker jag direkt från kvällskiftet på Deuce till The Bourbon för min mycket viktiga torsdagsdos av dans
på fredagar lagar jag mat till fingrarna blöder (det är faktiskt sant) och sen sticker jag till Library Square på 90s-night för att dansa till gamla hits som Cotteney Joe och Scapman
på lördagar börjar jag få ont i knäna och nacken av allt headbangande och på söndagar jobbar jag och om jag är på det humöret så blir det reaggy(hur tusan stavar man det egentligen?!)kväll på The Rusty Gull
på väg hem från jobbet/The Gull möter jag antingen en skunk, två tvättbjörnar eller en man med dropp som måste ha rymt från sjukhuset

ungefär så ser mitt liv ut

jag tycker mycket om det






Lykke Li tycker också om det

"Having troubles telling how I feel
But I can dance, dance and dance
couldn't possibly tell you how I mean
But I can dance, dance, dance"


1 kommentar:

Anonym sa...

reggae. puss