onsdag 3 juni 2009

Grattis till oss!

Nu firar vi,

30 000 besökare sen bloggen drog igång!

Analyserar man siffrorna får man veta att hälften av alla som kommer in här väljer att komma tillbaka.

Tio meter över havet har förändrats mycket sen starten. Jag drog igång hösten 2007 efter ett längre upphåll utan skrivande. Tidigare samma år hade jag sagt upp mig från caféet på Avenyn och plockat ner bloggen "Kallskänken" för att kunna söka jobb. Den bloggen handlade uteslutande om den fackliga kampen på caféet och innehöll ingen poesi. När jag sen började skriva lyrik igen hösten 2007 startade jag Tio meter över havet som en fortsättning på Kallskänken, tanken var att skildra min vardag med arbete och kamp, men även att få ett forum att publicera andra sorters texter som te x poesi och prosa.
Under de här knappt två åren har bloggen skiftat en del, och mycket har väl det speglat det som hänt i mitt liv och människorna omkring mig just då. När jag jobbat har det handlar om jobbet, när jag varit kär har det handlat om kärleken, när jag flyttat till andra sidan jorden har det handlat om andra sidan jorden.

Jag tycker det är häftigt att ni som följer den här bloggen blivit fler. De senaste månaderna plockar många tusen av de totala 30 000. Jag hoppas att vi kan fortsätta hålla handen i det här de kallar bloggsfären, och fortsätta kämpa i det som är verkligheten.

Och så hoppas jag att ni håller ett öga på att jag inte låter min besöksräknare styra innehållet på den här bloggen. Jag litar på att ni gör det, ok?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker inte att besökarantal är ett så stor självändamål som vi verkar göra det, och sörjer att du tycks vilja "satsa" på att öka antalet. Eller, okej. Du får göra vad du vill. Men snälla, kompromissa inte. Lova helst det.

kallskänkan sa...

Du har såklart rätt. Jag lovar. Bäst att skriv in det i inlägget också kanske, som en påminnelse. Lita på sig själv ska man akta sig för