torsdag 29 november 2007

Säkert!


det regnar och klockan är för mycket
ersättningsbussen svänger vänster i rondellen vid bellevue och jag skulle verkligen behöva någons nacke att dra mina fingrar över nu
vakna upp till något nytt

det regnar och jag är tre steg från att gå av vid lägenheten som var din och min
men där bor någon annan nu
gardinerna är inte våra, det finns inget som tillhör både dig och mig längre och jag undrar hur länge du kommer hata mig för det

bussen rullar in på gärdsås torg och jag går ensam upp för backen förbi psykets rastgård
unnar mig ett leende åt grävmaskinerna som planterar en lekplats där nu
tänker att lekplatsskratten kan lyfta mig ur den här vintern

det är tyst i trapphuset, klockan är mitt i natten en torsdag och jag önskar att kläderna han lämnat i min lägenhet hade betytt att han kommer tillbaka men vet att jag också kan svika
och vem som lärt mig det

det regnar och jag har just varit på en konsert som lättade på trycket
med blickar som lovade mer och med ett löfte om att jag inte ska låta ett enda tillfälle till gå förlorat


så, det börjar här;

Inga kommentarer: