tisdag 23 december 2008

Det nya bandet


Jag borde berätta om vad som hänt, skriva mer om planerna.
Men tågen susar genom sverige och jag måste med, det är för mycket just nu.
Jag ska försöka hitta tid snart.

Det tydligaste just nu är att jag ingår i ett band igen!
Vi kanske heter Vidi.

Just nu är vi piano, dragspel och poesi/sång. Vi har storslaga planer som alla betyder att jag inte kan hålla mig utomlands för länge. Det är bra.
Sen vi la ner Adrian för fyra år sen har jag väntat på det här. Så känns det i alla fall. Jag gick in i en lägenhet i Stockholm med känslan av att jag förått mig själv för många gånger för att kunna ställa allt tillrätta igen, två och en halv timmar senare
lämnade vi den porten med planer på myspace-sida, mars-spelning och förhoppningsvis en inspelning av lofi-låt i januari innan jag åker till Kanada. Det kanske blir "Allt skulle gå bra".
Stockholm kändes mindre som en krigsscen igen, jag hade träffat E för första gången och A är samma fantastiska pianotalang som jag mindes.

Det här kan bli riktigt bra.
Försök ha en bra jul, eller vänta bara ut den. Jag har själv inte bestämt mig för vilket än. Puss.

Inga kommentarer: