torsdag 4 december 2008

Skrivhörnan



Här sitter jag och skriver på min nästa bestseller.
Mycket kärlek och sex innehåller den.

När jag skoja bara. Här sitter jag och FÖRSÖKER skriva min nästa bestseller. För det mesta betyder det att jag följer människors liv på facebook. Klockan tio på kvällen svensk tid blir det jobbigt för det är peaktimme nummer ett både i sverige och kanada när det kommer till internetsurfande. Jag blir mycket stressad av fem msn-konversationer, två facebook-cp-chat och notificationer om vad som händer i mitt liv, allt på samma gång. När Erik sen börjar skicka tre länkar i minuten till foton om vad som hände i helgen blir det direkt besvärligt och min dator blir lite ledsen. Men resten av dygnet är allting väldigt lo-fi så det gör inget.

Jag lagar frukost till Bror, tvättar lite, vinkar åt fastighetsskötaren, försöker skriva lite, kanske virkar jag, kanske funderar jag på att baka kanelbullar. Sen är klockan halv sex och Bror svänger förbi efter jobbet innan han går hem till sig i lägenheten på andra sidan gården. Vid åtta är maten klar och Bror kommer över. Vi pratar lite om livsglädje och dricker vinet som blev kvar efter hemkommarfesten.
Vi pratar mycket om Vancouver och han är fin när han frågar hur det går med boken.
Jag svarar honom att jag ska skriva lite nu kanske.
Sen säger vi godnatt, han går hem till 39an och jag sätter mig framför facebook. När Marie berättar att det är ett virus i facebook-systemet blir jag rädd.

3 kommentarer:

sjömilla sa...

Ack ja denna vånda. Jag känner igen mig så väl. Du har en fin blogg!

bes sa...

Du var typ min enda chatt igårkväll.. jag behövde den! Tack för insatsen.

xxx sa...

Skriva bok? Säkerhetsbackup! Säkerhetsbackup! Säkerhetsbackup! Säkerhetsbackup! Säkerhetsbackup!

Typ, maila filen till sitt gmail-konto eller vad som helst.