tisdag 2 december 2008

Nordstan



mycket kvitton blir det...


Nu tänker jag såhär, vi kör lite allmänna betraktelser tills jag vet vad som ska hända med den här bloggen.

De första dagarna i Sverige var ett lyckorus, sen gjorde jag misstaget att gå in i Nordstan och nu vet jag inte längre.
Jag drömmer fortfarande på engelska och ett par gånger om dagen går jag in på aircanada och tittar vad flygbiljetterna kostar. Jag tänker mycket på saker långt borta. Jag drömmer om saker långt borta. Sover mycket dåligt. Vaknar kallsvettig klockan två, klockan halv tre, klockan fyra och går upp och lagar frukost vid fem.

Kontrasten är systern i en stad en timme bort istället för tusentals mil, är brodern som flyttat i på samma gård, är vännerna som är allt jag saknat. Värmen i bröstet.

Jag tänker att om man undviker Nordstan så blir det kanske bra det här.

3 kommentarer:

bes sa...

Om vi bränner ner Nordstan då? Är ditt liv fortfarande en såpa då?

Anonym sa...

har du skrivit din bok på gamla kvitton? underbart!

kallskänkan sa...

Om vi bränner ner nordstan kan vi få riktigt mycket att skriva om på den här bloggen. Och varmt och skönt blir det i Göteborg. Och efterspelet blir lite som finalavsnittet i Tre Kronor. Jodå.
Lisa; man tager vad man haver. Boken är till stor del skriven på bevisen på hur mycket pengar jag lägger på tropisk juice, kläder och örhängen som jag sen super bort. Jodå. Någon måste ju supa bort juicen.