söndag 6 januari 2008

Sterila kontorslandskap

dagar som denna är det livsfarligt att lämna lägenheten
plogbilen kom inte förrän vid klockan tre och jag tyckte att jag varit smart som väntat med att gå utanför dörren

men nej
slasken den lämnat efter sig gjorde backen ner till affären
till en enda lång glasiär

nu hoppas jag att isen under slasken försvunnit till på onsdag då jag ska guida en potentiell hyresgäst upp till min enkla boning

--

tonerna av
elva intensiva dygn
smyger fram över regnvåta,
mörka gator och
sterila kontorslandskap

knullade på öppen gata
i mellanmjölkensland

två månader senare
kopierade vi upp egna
diktsamlingar,
målade slagord

och hoppades
på ett mirakel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg kommentaren du skrev på AB, den resulterade i en länk. Bra, grymt, tack, snäll!

kallskänkan sa...

jag tror på inbördes beundran som ett sätt att flytta fram våra positioner. pepp och att sprida ordet. ett vinnande koncept! : )